Drodzy Rodzice! W minionych dwóch tygodniach rozmawialiśmy o nadchodzącej wiośnie.

Dzieci poznały piosenkę „Maszeruje Wiosna!”, Dowiedziały się, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie
podczas przedwiośnia, poznały również symbole pogodowe cechujące marcową pogodę.
Dowiedziały się, co to jest prognoza pogody. Wykonały również makietę pt. „W marcu jak w garncu”, w  czym towarzyszyły im pomoce dydaktyczne w elektronicznej wersji- Ozobot i Genibot. Dzięki tym wynalazkom uczyły się orientacji w przestrzeni, a przede wszystkim dobrze się bawiły!
Przedszkolaki tworzyły nowe słowa, wymyślały i rozwiązywały zagadki o wiośnie- o roślinach, zwierzętach i o pogodzie. Poznały wiersze ze zbioru „wierszyki łamiące język”.
Zabawy związane ze zwierzętami budzącymi się ze snu zimowego miały na celu nie tylko
przypomnienie, które z nich zapadają w sen zimowy, ale również uświadomienie potrzeby odpoczynku. Pamiętajcie więc, Drodzy Rodzice, że potrzeba snu, jest niezwykle istotna- regeneruje organizm, wzmaga do działania, do zabawy, aktywności i poprawia nastrój.

Zapewnijcie więc swoim pociechom odpowiednio długi wypoczynek w ciągu dnia, bo ma to przecież same zalety!
W minionym czasie rozmawialiśmy o wiosennych porządkach w ogrodzie. Obserwując przyrodę, przypomnieliśmy sobie, jakie zmiany zachodzą na wiosnę- przylatują ptaki, rosną wiosenne kwiaty, trawa, małe liście i pączki na gałęziach, świeci słońce, niebo jest błękitne.
Mówiliśmy o tym, jak zadbać o ogród i kwiaty po zimie- trzeba je poodkrywać z zabezpieczeń przed mrozem i zgrabić liście pozostałe po jesieni. Dzieci poznały pierwsze wiosenne kwiaty i uczyły się czytania globalnego niektórych z nich. Założyliśmy hodowle fasoli, rzeżuchy, szczypiorku, posialiśmy do doniczek wiosenne kwiaty. Zobaczymy co z nich wyrośnie!?

 

Skip to content