Model absolwenta

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia.

Wykazuje:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z  posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałości,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami (nie zniechęca się, gdy mu się coś nie uda, podejmuje próby radzenia sobie z zadaniem).
  • umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom,  umie współdziałać z innymi),
  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  • samodzielność,
  • odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami),

 Posiada:

  • zdolność do obdarzania nauczycielki (i innych dorosłych) uwagą i  porozumiewania się z nią w zrozumiały dla niej sposób,
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
  • podstawową wiedzę o świecie,

 Potrafi:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie   wykona zadanie,
  • posługiwać się zdobyczami techniki,

 Rozumie, zna, przestrzega:

  • prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałość o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia, postępowania,
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentuje postawę  proekologiczną),

 Nie obawia się:

  • występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
  • chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi, sukcesami,
  • wykazać inicjatywy w działaniu,
  • wyrażania swoich uczuć.
Skip to content