„Rosnę z matematyką” – kontynuacja projektu

W kwietniu, w ramach projektu „Matematyka w zabawach ukryta”, finansowanego przez Fundację mBanku, szukaliśmy matematyki w literaturze dziecięcej, wyliczankach, piosenkach.

W pierwszej kolejności bawiliśmy się z wierszem J. Tuwima „Lokomotywa”. Dzieci kształtowały umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10 i więcej, dzieci starsze zaczęły także liczyć dwójkami. Podczas układania pociągów  rozpoznawały i nazywały figury geometryczne. Następnym wyzwaniem było szukanie drogi do babci na podstawie baśni „Czerwony Kapturek”. Dzieci samodzielnie programowały roboty edukacyjne: Indi oraz Geniboty, segregowały przedmioty wg podanej instrukcji, przeliczały elementy w zakresie 10 i więcej, utrwalały pojęcia: więcej, mniej, tyle samo. W kolejnym tygodniu dzieci bawiły się z wiewiórką Basią na podstawie opowiadania „O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” – przeliczały, dokładały, odejmowały, gromadząc zapasy dla wiewiórki. Inspiracją do ostatnich zajęć była bajka „Złotowłosa i trzy misie”. Dzieci doskonaliły umiejętność orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, klasyfikowały, przeliczały i porównywały wielkości przedmiotów. Podczas wszystkich zajęć dzieci miały okazję do rozpoznawania i nazywania emocji towarzyszących każdemu z bohaterów, ćwiczyły umiejętność poprawnego wykonywania poleceń oraz stosowania się do instrukcji. Wiele radości dało im samodzielne poszukiwanie sposobu rozwiązania danego problemu. Atrakcją były również zadania związane z każdym tematem, rozwiązywane na tablicy multimedialnej – labirynty, dobieranki, kolorowanki, łączenie w pary itp. Towarzyszyły nam również piosenki, zabawy rytmiczno – ruchowe przy muzyce, wyliczanki, rymowanki.  Po zajęciach dzieci wspólnie doszły do wniosku, że matematyka ukrywa się w każdej bajce, wierszu czy zabawie.

Skip to content