„Rosnę z matematyką” – kontynuacja projektu

W ramach projektu „Matematyka w zabawach ukryta”, finansowanego przez Fundację mBanku, szukaliśmy matematyki w zajęciach kulinarnych, pragnąc pokazać dzieciom, jak bardzo potrzebna jest ona w codziennym życiu. Postawiliśmy więc na uczenie się w działaniu, czyli naukę przez gromadzenie doświadczeń w różnych rodzajach aktywności, pozwalających na osiągnięcie sukcesu i budowanie pozytywnego obrazu własnego ja.

W pierwszej kolejności zajęliśmy się pieczeniem ciasta – dzieci posługiwały się wagą szalkową odważając potrzebne produkty, dodając je według instrukcji. Do pomocy w realizacji zadania zaprosiliśmy panie kucharki, które upiekły przygotowane ciasto. Po upieczeniu planowaliśmy, jak podzielić gotowy produkt, żeby starczyło dla wszystkich – przeliczaliśmy dzieci, przygotowaliśmy talerzyki – ale było smacznie i wesoło.                                                             

 W kolejnym tygodniu  przygotowaliśmy pizzę. Tutaj również przydała się waga, porównywaliśmy użyte produkty pod względem ilości i ciężaru. Gotowa pizzę dzieliliśmy na części, utrwalając pojęcie koła, podziału na części – ćwiartki i ósemki.

Następnym wyzwaniem było pieczenie ciasteczek w kształcie figur geometrycznych. Gotowe ciasteczka dzieci klasyfikowały wg kształtów, przeliczały, ozdabiały kolorowym lukrem czy owocami.

Ostatnim zadaniem było przygotowanie sałatek owocowych czy soków – dzieci segregowały owoce, przeliczały, porównywały ich ilość. Następnie pokroiły i zjadły. Samodzielnie przygotowane sałatki i soki były naprawdę smaczne. Zapach pieczonego ciasta rozchodził się po całym przedszkolu a my łączyliśmy przyjemne z pożytecznym – zabawę i naukę. Oprócz pojęć matematycznych dzieci uczyły się współdziałania, poznawały nowe smaki, miały także świetną lekcję cierpliwości. To był naprawdę ciekawy czas, który sprawił, żę cieszyliśmy się każdą chwilą. 

Skip to content