Pierwsza wycieczka „Grupy Turystycznej”

W czwartek 29 września, Grupa Turystyczna przedszkolaków z przedszkola „Na Akacjowym Wzgórzu” wyruszyła na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę. Naszym celem było zwiedzanie najciekawszych miejsc w Ząbkowicach Śląskich.

Pierwszym miejscem naszej wyprawy była Krzywa Wieża, niekwestionowanie najbardziej intrygująca budowla tego miasta nazywana „Śląską Pizą”. Jest najwyższą krzywą wieżą w Polsce i nasz dzielne przedszkolaki pokonały aż 139 schodów (!!!), aby wdrapać się na sam szczyt tej 34-metrowej budowli. Obecnie jej odchylenie od pionu wynosi 2,14m ! Dzieci z zaciekawieniem zaglądały do wszystkich zakamarków wieży i z uwagą słuchały opowieści naszej Pani z przewodnik. Widoki z tarasu na szczycie wieży zapierały nam dech w piersiach.

Następną atrakcją , jaką zwiedziliśmy była Izba Pamiątek Regionalnych. Obejrzeliśmy tam ciekawe zbiory związane z historią miasta oraz życiem jego mieszkańców, min. ręcznie malowane meble, broń, przedmioty codziennego użytku, radia, telewizory. Dużą frajdą dla dzieci było, to, że część z eksponatów mogły dotykać, ba, nawet ich używać – próbowały prania na tarce, froterowania połogi, wykręcały numer na telefonie stacjonarnym. Dużo entuzjazmu wywołało zobaczenie pierwszej konsoli do grania 🙂

Ostatnim punktem zwiedzania w programie był Zamek Ząbkowicki – obecnie to zachowane ruiny udostępnione do zwiedzania. Zobaczyliśmy tu m.in. wieżę bramną i pomieszczenia do niej przyległe oraz pomieszczenia ekspozycyjne. Mieliśmy okazję zobaczyć jak mieszkał książę Karol I wraz ze swoją małżonką, jak się ubierali i wysłuchać jak wyglądało ich codzienne życie. Dzieci uważnie słuchały na czym polega funkcja obronna zamku. podziwialiśmy też odnowione części zamku.

W drodze powrotnej do autokaru przeszliśmy pięknym, zabytkowym rynkiem.

Z pewnością był to dzień niezapomnianych wrażeń, w których dzieci dowiedziały się wielu ciekawych informacji oraz mogły zobaczyć kawał ząbkowickiej historii na własne oczy.