Drodzy rodzice!
Zakończyliśmy realizację programu „Matematyka w zabawach ukryta”, finansowanego przez fundację mBanku.
W maju, ostatnim miesiącu realizacji bawiliśmy się w małych odkrywców, przeprowadzając eksperymenty, doświadczenia i zabawy badawcze. Szczególne podziękowania kierujemy do pani Beaty Sobczyńskiej ze Szkoły Podstawowej im Jana Pawła II w Łagiewnikach, która wraz ze swoimi podopiecznymi przeprowadziła zajęcia z naszymi dziećmi. Zabawy i eksperymenty sprawiły dzieciom dużo radości. Ogromne wrażenie wywarła także sama pracownia i białe fartuchy gospodarzy. Nie od dziś wiadomo, że dzieci już od najmłodszych lat są ciekawskimi badaczami i odkrywcami. Uczą się poprzez działanie, zaspakajając tym samym zainteresowanie otaczającą rzeczywistością. Wykorzystaliśmy ten fakt proponując im zabawy badawcze i eksperymenty. Dzięki nim dzieci miały możliwość rozwijania umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego, porównywania, planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Zabawy badawcze są więc świetną okazją do kształtowania się w umyśle dziecka nowych operacji umysłowych takich jak: analiza i synteza, stając się tym samym wstępem do zdobywania wiedzy w kolejnych etapach edukacji.
Głównym założeniem naszych działań było zachęcenie do kreatywnego myślenia, rozwijanie wyobraźni a przede wszystkim zachęcenie do czerpania radości płynącej z okrywania czegoś nowego oraz dostrzegania, że otaczający świat skrywa wiele tajemnic, które warto odkrywać.